103584
Book
In basket
Opieka nad dzieckiem jest pierwotną i jedną z podstawowych funkcji rodziny. Od jakości jej działań w znacznej mierze zależy byt i rozwój młodego pokolenia oraz jego przyszłość. Jakość sprawowanej opieki jest generowana przez szereg czynników. W książce Autorka starała się odpowiedzieć na następujące pytania: Jak rodziny radzą sobie z wypełnianiem zadań opiekuńczych? Jakiego rodzaju działania podejmują? Jakie są ich oczekiwania wobec pomocy instytucji w sprawowaniu opieki nad synem czy córką? W jakim stopniu i w jaki sposób na poziom opieki rodzicielskiej rzutuje wykształcenie rodziców, ich obciążenie różnorodnymi obowiązkami czy sytuacja materialno-bytowa rodziny oraz uwarunkowania wtórne (osobiste warunki bytowe dziecka, pomoc starszego rodzeństwa, dziadków, członków rodziny poszerzonej oraz osób obcych w sprawowaniu opieki nad dzieckiem, strukturę, a także sposoby zagospodarowania czasu wolnego przez rodziców i ich zainteresowanie podnoszeniem własnej kultury pedagogicznej)? Dociekania poznawcze skoncentrowano na dzieciach w średnim wieku szkolnym (jedenastolatkowie). Praca ta może stać się punktem wyjścia dla projektowania przyszłych rozwiązań w zakresie organizacji systemu opiekuńczego wspierającego rodzinę i podnoszącego jej kompetencje.
Availability:
Czytelnia APT
Copies are only available in the library: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 293-[305].
Funding information note
Finansowanie: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again