103584
Książka
W koszyku
Opieka nad dzieckiem jest pierwotną i jedną z podstawowych funkcji rodziny. Od jakości jej działań w znacznej mierze zależy byt i rozwój młodego pokolenia oraz jego przyszłość. Jakość sprawowanej opieki jest generowana przez szereg czynników. W książce Autorka starała się odpowiedzieć na następujące pytania: Jak rodziny radzą sobie z wypełnianiem zadań opiekuńczych? Jakiego rodzaju działania podejmują? Jakie są ich oczekiwania wobec pomocy instytucji w sprawowaniu opieki nad synem czy córką? W jakim stopniu i w jaki sposób na poziom opieki rodzicielskiej rzutuje wykształcenie rodziców, ich obciążenie różnorodnymi obowiązkami czy sytuacja materialno-bytowa rodziny oraz uwarunkowania wtórne (osobiste warunki bytowe dziecka, pomoc starszego rodzeństwa, dziadków, członków rodziny poszerzonej oraz osób obcych w sprawowaniu opieki nad dzieckiem, strukturę, a także sposoby zagospodarowania czasu wolnego przez rodziców i ich zainteresowanie podnoszeniem własnej kultury pedagogicznej)? Dociekania poznawcze skoncentrowano na dzieciach w średnim wieku szkolnym (jedenastolatkowie). Praca ta może stać się punktem wyjścia dla projektowania przyszłych rozwiązań w zakresie organizacji systemu opiekuńczego wspierającego rodzinę i podnoszącego jej kompetencje.
Status dostępności:
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 293-[305].
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej