Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(120)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(66)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia APT
(96)
Czytelnia APT
(68)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(13)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Plopa Mieczysław (1948- )
(7)
Stasica Jadwiga
(3)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(2)
Dziadzia Bogusław
(2)
Ejsmont Marek
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Kosmalska Beata
(2)
Makarowski Ryszard
(2)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(2)
Pufal-Struzik Irena
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(2)
Arusztowicz Barbara
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bauman Teresa (1955-2017). Niepraktyczne i łatwe studia pedagogiczne
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bobik Bogumiła. "Chodź pomaluj mój świat" : działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie
(1)
Bobik Bogumiła. "Com and paint my world" : artistic activities of students with mild intellectual disabilities
(1)
Brycz Hanna (1957- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chabior Agata
(1)
Charkowska Katarzyna (1984- )
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(1)
Christ Magdalena. Application of the Fred Warnke method to the therapy of children with central auditory processing disorders
(1)
Christ Magdalena. Zastosowanie metody Ferda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cyrańska Ewa. Wiedza i sposób jej zdobywania : oczekiwania studentów pedagogiki : możliwość przekładów międzyparadygmatycznych bez konieczności ich wartościowania
(1)
Cyrański Bohdan. Uwagi o uwarunkowaniach profesjonalnej postawy pedagoga społecznego
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Durek Iwona. Creating holistic forms of support for people with severe mental disabilities and multiple disabilities based on the examples of activities in Sosnowiec
(1)
Durek Iwona. Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dzwonkowska Irena
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Fabiś Artur
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gawlik Ewa. Support of early development in opinion of parents of the children taking part in support of early development activities, based on Zespół Szkół Specjalnych nr 4 in Sosnowiec
(1)
Gawlik Ewa. Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Godawa Joanna (pedagogika). "Przez uchylone drzwi...", czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej
(1)
Godawa Joanna (pedagogika). "To live the door ajar..." - an analysis ofliminality experienced by the inclusive school group student with chronic disease entering the second educational stage
(1)
Graßhoff Gunther. Jak można się uczyć społeczno-pedagogicznego punktu widzenia
(1)
Graßhoff Gunther. Społeczno-pedagogiczne rozumienie przypadku : między teorią a praktyką : albo Jak można się uczyć społeczno-pedagogicznego punktu widzenia
(1)
Grunert Cathleen. Zanikanie granic pedagogicznej pracy zawodowej oraz rozwój modeli uniwersyteckiego kształcenia pedagogicznego w Niemczech
(1)
Grzela Urszula. Moment mal, bitte!
(1)
Grzela Urszula. Portret teatralny : Moment mal, bitte!
(1)
Gumienny Beata. Social situation of pupils with special education needs in the class : a research report
(1)
Gumienny Beata. Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej : doniesienia z badań
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Heinz-Hermann Krüger. Zanikanie granic pedagogicznej pracy zawodowej oraz rozwój modeli uniwersyteckiego kształcenia pedagogicznego w Niemczech
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Januszewska-Warych Maria
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kamysz-Figa Dorota
(1)
Kantowicz Ewa (pedagog). Profesjonalizacja w społecznej przestrzeni kształcenia i działania pracowników socjalnych
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwowski Maciej (1979- )
(1)
Klus-Stańska Dorota. Konstruowanie wiedzy pedagogicznej studentów : bariery, pułapki, tropy
(1)
Kmita Danuta
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kos Ewa (1982- ). Sytuacja zawodowa i życiowa absolwentów pedagogiki
(1)
Kosiada-Król Monika. Sytuacja zawodowa i życiowa absolwentów pedagogiki
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta. Tutoring akademicki : szansa, wyzwanie czy utopia w polskim szkolnictwie wyższym?
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krawczyk Agnieszka. Założenia procesu bolońskiego a doktorancka rzeczywistość : (raport z badań)
(1)
Legrenzi Paolo
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942-2024)
(1)
Lisowska Beata
(1)
Machel Henryk (1940-2016)
(1)
Marczykowska Izabela. Methods of working with autistic children in the opinion of their parents
(1)
Marczykowska Izabela. Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Maćkowicz Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(71)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(84)
1989-2000
(4)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(120)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(54)
Nauczyciele
(9)
Studenci
(6)
Rodzice
(4)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Terapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika
(12)
Teoria wychowania
(10)
Młodzież
(8)
Nauczanie
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Wychowanie
(8)
Psychologia
(6)
Metody badawcze
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Jakość życia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Metodologia
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Rodzina
(4)
Więź rodzinna
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adopcja
(3)
Autyzm
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Socjologia
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Agresywność
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Czasopismo dla młodzieży
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Intymność
(2)
Jedynacy
(2)
Język polski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Korekcja mowy
(2)
Macierzyństwo
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Małżeństwo
(2)
Muzyka
(2)
Nauczyciele
(2)
Osobowość
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Perswazja
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przyroda
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia mediów
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rozwód
(2)
Rytmika
(2)
Samopoznanie
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Telewizja
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zdolności
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroba
(1)
Choroby
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Temat: czas
2001-
(37)
1901-2000
(12)
1989-2000
(11)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(2)
Województwo pomorskie (1999- )
(2)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(2)
Chocznia (woj. małopolskie, pow. wadowicki, gm. Wadowice)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(36)
Opracowanie
(22)
Publikacje naukowe
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport badań
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(51)
Psychologia
(44)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Medycyna i zdrowie
(10)
Historia
(7)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Nauka i badania
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne teorie i nurty wychowania / Bogusław Śliwerski. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 1998. - 403 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Podręcznik Akademicki)
Książka przedstawiająca najnowsze tendencje w teorii i praktyce wychowawczej na świecie. Jest to dobrze napisane kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki, niezbędne dla studentów, nauczycieli i animatorów życia kulturalnego i oświatowego w lokalnych środowiskach. Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30951P, 61129, 61131, 61130, 17246 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko niepełnosprawne z dysfunkcją narządu ruchu / Barbara Arusztowicz, Wojciech Bąkowski. - Wydanie drugie uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", copyright 2001. - 135, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka skierowana przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców stykających się w swojej codziennej pracy z dziećmi specjalnej troski. Praca ta ma pomóc ludziom opiekującym się tymi dziećmi lepiej je zrozumieć i pokierować ich rozwojem. Autorzy nakreślili obraz dziecka obarczonego schorzeniem powodującym deformację narządu ruchu oraz obraz jego psychiki pozostający w bardzo ścisłym związku ze schorzeniem. Pozycja ta opisuje następujące jednostki chorobowe (przed zabiegiem operacyjnym i po zabiegu)::, zespół tunera, zespół Klinefeltera, zespół Downa, mnogie wady wrodzone, artrogrypozę (wrodzona sztywność stawów, płodowe zbliznowacenie mięśni), wrodzoną łamliwość kości (kostnienie niedoskonałe), mózgowe porażenie dziecięce, przepuklinę oponowo-rdzeniową, postępującą dystrofię mięśni, strzałkowy zanik mięśni (choroba Charcot-Marie-Tooth), dysplazję i wrodzone zwichnięcie stawu biodrowego, boczne skrzywienie kręgosłupa, akromegalię, nerwiakowłókniakowatość, wrodzoną stopę końsko-szprotawą, chorobę Pethersa (jałowa martwica głowy kości udowej), chorobę Scheuermanna (jałowa martwica nasad przednich trzonów kręgów, kifoza młodzieńcza), poprzeczne zapalenie rdzenia kręgowego, reumatoidalne zapalenie stawów u dzieci i młodzieży, uszkodzenia rdzenia kręgowego powodujące niedowłady i porażenia kończyn, amputacje kończyn, uszkodzenie splotu ramiennego, przykurcz niedokrwienny Volkmanna, uszkodzenia poiniekcyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19415, 19416 (2 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest bardzo oryginalnym opracowaniem – o charakterze informacyjno-podręcznikowym, a zarazem eksplikacyjnym, analizującym zarys problematyki pojęcia „kapitał społeczny”. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy przedstawia teoretyczne rozważania na temat kapitału społecznego. Przybliżono w nim pojęcie i genezę koncepcji kapitału społecznego, klasyczne opracowania zagadnienia, a także najnowsze ich uzupełnienia. W rozdziale drugim omówiono źródła kształtowania się kapitału społecznego na wybranych poziomach struktury społecznej. Podjęto również próbę wyjaśnienia, dlaczego w Polsce, mimo dwóch dekad życia w porządku demokratycznym, jest on wciąż na tak niskim poziomie. Trzeci rozdział zawiera charakterystykę wielkiego miasta jako obszaru kształtowania się kapitału społecznego oraz rozważania nad związkami kapitału społecznego z patologią w świetle dotychczasowej literatury przedmiotu. Rozdział czwarty otwiera część empiryczną książki. Przedstawiono w nim metodologiczne podstawy oraz informacje dotyczące użytych metod i technik badawczych, jak również próbę badawczą. Ostatnie dwa rozdziały zawierają wyniki badań własnych. Na bazie zgromadzonych danych empirycznych oszacowano, jakimi zasobami kapitału społecznego dysponują badane społeczności wielkomiejskie, co stanowiło punkt wyjścia do analizy wzajemnych związków między kapitałem a występowaniem zjawisk patologii społecznej na obszarze poznańskiej Wildy i Grunwaldu, a dokładniej: mieszczących się w ich granicach wielkomiejskiego blokowiska oraz obszaru kulturowo zaniedbanego. Analiza ma charakter nie tylko statystyczny, ale również przestrzenny. Tę część publikacji zamyka zakończenie zawierające wnioski z przeprowadzonych badań, a całość dopełniają spisy schematów, tabel i wykresów oraz bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problem nastoletnich matek nie jest problemem jednostkowym. Szacuje się, że spośród 450 milionów żyjących obecnie nastolatek w wieku 15-19 lat, około 13 milionów rodzi dziecko, co stanowi 6-18% wszystkich kobiet w tym wieku. W Polsce ten problem oscyluje wokół 3,4-5% ogólnej liczby wszystkich ciąż. Zagadnienie nastolatek w ciąży budzi duże zainteresowanie wśród badaczy, głównie położników i ginekologów. Jednak ze względu na specyfikę okresu adolescencji, jak również nałożenie się dwóch wyjątkowo silnych kryzysów: tożsamości i ciąży warto zwrócić baczniejszą uwagę na psychologiczne aspekty ciąży, porodu i połogu nastolatek. Niewystarczająca wiedza na ten temat powoduje tworzenie się stereotypów, które utrudniają potem pracę z bardzo młodymi matkami oraz ich rodzinami, a tym samym pozbawiają je wsparcia, niezbędnego w ich sytuacji życiowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opieka nad dzieckiem jest pierwotną i jedną z podstawowych funkcji rodziny. Od jakości jej działań w znacznej mierze zależy byt i rozwój młodego pokolenia oraz jego przyszłość. Jakość sprawowanej opieki jest generowana przez szereg czynników. W książce Autorka starała się odpowiedzieć na następujące pytania: Jak rodziny radzą sobie z wypełnianiem zadań opiekuńczych? Jakiego rodzaju działania podejmują? Jakie są ich oczekiwania wobec pomocy instytucji w sprawowaniu opieki nad synem czy córką? W jakim stopniu i w jaki sposób na poziom opieki rodzicielskiej rzutuje wykształcenie rodziców, ich obciążenie różnorodnymi obowiązkami czy sytuacja materialno-bytowa rodziny oraz uwarunkowania wtórne (osobiste warunki bytowe dziecka, pomoc starszego rodzeństwa, dziadków, członków rodziny poszerzonej oraz osób obcych w sprawowaniu opieki nad dzieckiem, strukturę, a także sposoby zagospodarowania czasu wolnego przez rodziców i ich zainteresowanie podnoszeniem własnej kultury pedagogicznej)? Dociekania poznawcze skoncentrowano na dzieciach w średnim wieku szkolnym (jedenastolatkowie). Praca ta może stać się punktem wyjścia dla projektowania przyszłych rozwiązań w zakresie organizacji systemu opiekuńczego wspierającego rodzinę i podnoszącego jej kompetencje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest nowocześnie napisaną metodyką wychowania fizycznego. Znalazły się w niej również wybrane zagadnienia teorii wychowania, teorii wychowania fizycznego i wychowania zdrowotnego. Omówione zagadnienia związane są z reformą edukacji w Polsce. Autor podaje również standardy osiągnięć i dwa programy nauczania. Podręcznik podzielony jest na dwie części. W pierwszej Czytelnik znajdzie zagadnienia z teorii wychowania fizycznego, informacje na temat współczesnych przemian edukacyjnych, a także rozwoju fizycznego i motorycznego. W drugiej części pracy, dotyczącej procesu dydaktycznego, omówione są zagadnienia związane z diagnozowaniem sprawności, programowaniem i planowaniem pracy dydaktycznej, realizacją lekcji wychowania fizycznego oraz oceną ucznia. Ostatnia część dotyczy także wychowania zdrowotnego w szkole i działaniami z tym związanymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41001, 41000 (2 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powinna zainteresować wszystkich, którzy są przekonani o istotnym znaczeniu umiejętności diagnozowania zdolności uczniów i ich rozwijania w edukacji szkolnej, a więc: nauczycieli wszystkich typów szkół i wszystkich przedmiotów nauczania, studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli akademickich pracujących w kolegiach nauczycielskich, w wyższych szkołach pedagogicznych i uniwersytetach, pracowników pedagogicznych ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz biblioteki uniwersyteckie i pedagogiczne, jak również stowarzyszenia oświatowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62058 (1 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30382P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kluczowe zagadnienia przysposobienia i funkcjonowania rodzin adopcyjnych / Jacek Jarosław Błeszyński. - Wydanie II zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 269, [1] strona : tabele, wykresy ; 24 cm.
Zgromadzony i opracowany w książce materiał powinien zainteresować nie tylko osoby, które pragną przysposobić dziecko lub już je przysposobiły, ale również kadrę ośrodków adopcyjno-opiekuńczych, studentów i słuchaczy pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i pedagogiki specjalnej oraz słuchaczy kursów wspierania rodziny. Książkę wyróżnia aktualność i wielodyscyplinarne podejście do problemu; jej walorem jest również przedstawienie szerokich badań na niespotykaną dotąd skalę. Zamiarem autora pozycji jest ukazanie zmiany społecznego podejścia i nastawiania do adopcji, a także ukazanie procesu usprawnienia działalności ośrodków adopcyjnych i sądów, które mogą uchronić wiele osieroconych dzieci przed wieloletnim pobytem w instytucjach systemu opieki zastępczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47426 (1 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i bezpieczeństwem i wiele innych. Nauczyciel dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcąc w sposób rzetelny wprowadzić podstawy wiedzy z wymienionych dziedzin i przygotować fundament dla kształcenia systematycznego, winien odpowiednio przygotować się do swej pracy. Ze względu na rozległość treści edukacji społeczno-przyrodniczej, obejmującej tak wiele różnorodnych zagadnień z – czasem bardzo odległych – dyscyplin wiedzy, przygotowanie nauczyciela dzieci w wieku 3-10 lat wymaga uwzględnienia w programie studiów równie wszechstronnego materiału merytorycznego i metodycznego. Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podręcznik zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujące podstawy nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym i in.) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową. Zakres materiału kształcenia studentów obejmuje w sposób uporządkowany zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych przedmiotów kształcenia w szkole średniej, z punktu widzenia ich przydatności w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku 3-10 lat, prezentację tych informacji w takich powiązaniach, by jako nauczyciel mógł je wykorzystać w kształtowaniu u dzieci zintegrowanego obrazu świata; ponadto w podręczniku zawarto metodyczne podstawy edukacji środowiskowej dzieci. Ze względu na założony cel podręcznika – konieczność połączenia zarówno podstaw nauczania o środowisku, jak i metodyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji środowiskowej treści pomieszczone w podręczniku dotyczą obu zakresów przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego: merytorycznego i metodycznego. Po wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu komponentów środowiska człowieka, tekst podręcznik przybliża zagadnienia związane z poznawaniem przyrody przez dzieci: podstawowe cele, zasady, metody i formy poznawania przyrody, omawia treści edukacji środowiskowej realizowane w przedszkolu i klasach początkowych, planowanie zajęć zintegrowanych uwzględniających edukację środowiskową oraz wykorzystywanie mediów dydaktycznych. Dalsza część podręcznika przybliża kolejne zakresy treści edukacji środowiskowej takie, jak: higiena i bezpieczeństwo dziecka, zagadnienia geograficzne, ekologiczne i sozologiczne, historyczne, zawodoznawcze, fizyczne i inne, omawiając zarówno zagadnienia programowe realizowane w pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym, jak i ich znaczenie w edukacji dziecka. Praktyczne przygotowanie studentów do pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym będzie się opierało na zawartych w niniejszym podręczniku zagadnieniach teoretycznych w trakcie ćwiczeń, podczas których studenci będą opracowywać metodyczne przykłady, praktyczne rozwiązania i zadania dotyczące poszczególnych tematów (niektóre pomysły ćwiczeń metodycznych zamieszczone zostały w postaci Zadań do wykonania w poszczególnych rozdziałach podręcznika). Podręcznik kieruję do nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych, szczególnie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61084 (1 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienie należy do drażliwych kwestii społecznych, ale nadal skąpo wyjaśnionych w czasach współczesnych w Polsce. Pojawiły się np. nowe okoliczności co do form i motywów uprawiania tego procederu przez polskie dziewczęta i kobiety (sponsoring). (…) Dane na temat procederu prostytucji kobiet polskich zostały uzyskane poprzez wywiad internetowy od niewielkiej populacji. Chociaż materiał o charakterze jakościowym stanowi dobrą ilustrację badanej kwestii i wyjaśnia ją dostatecznie. [Z recenzji prof. zw. dr hab. Stanisława Kawuli Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie] // Stanowi ona bogate i fachowo przygotowane studium wiedzy na temat współczesnej kobiecej heteroseksualnej prostytucji. Autorka fachowo porusza się po obszarach teoretycznych współczesnej pedagogiki, socjologii, seksuologii i antropologii kultury, dokonując rzetelnego przeglądu nowych prac teoretycznych i ujęć badawczych, powstałych na gruncie polskim. (…) Przedłożoną mi do recenzji książkę (…) uważam za nowatorską, twórczą, oryginalną i interdyscyplinarną analizę zjawiska prostytucji w Polsce. Książkę mogącą nie tylko czytelnika zaciekawić, ale przede wszystkim pobudzić do refleksji, nauczyć wieloaspektowego postrzegania tego - co zdawało mu się oczywiste, a tym samym społecznej tolerancji wobec kobiet, których życiowe losy potoczyły się często niezgodnie z jego własnym systemem wartości. To „uwrażliwienie społeczne” na doświadczenia i przeżycia kobiet prostytuujących się uważam za najcenniejszy walor rekomendowanej do wydania pracy. [Z recenzji dr Doroty Zaworskiej-Nikoniuk Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66162 (1 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rola mężczyzn w dzisiejszych czasach znacząco się zmieniła. Jak tę zmianę postrzegają główni zainteresowani? O tym traktuje niniejsze studium. Książka jest autorską próbą analizy i interpretacji doświadczeń współczesnych mężczyzn w wieku od 35 do 40 lat oraz sensów i znaczeń, jakie nadają oni poszczególnym sferom własnego życia i otaczającej ich rzeczywistości. To interpretacja bardzo ciekawa, gdyż zaprezentowana z kobiecej perspektywy. Autorki poddały analizie i opisały sposoby myślenia i działania mężczyzn w kontekście najważniejszych zadań rozwojowych średniej dorosłości w różnych przestrzeniach życia: prywatnej, publicznej oraz w sferze symbolicznych wzorców i modeli. Przyjrzały się z bliska temu, jakie znaczenie mają dla mężczyzn dobra praca, szczęśliwa rodzina, związki partnerskie, przyjaźnie, ojcostwo i relacje z dziećmi. W wyniku przeprowadzonych analiz doszły do prawdziwie interesujących wniosków, z którymi warto się zapoznać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53572 (1 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75078, 75077, 74887 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzież akademicka a kariera zawodowa / Agnieszka Cybal-Michalska. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014. - 405 stron : ilustracje ; 24 cm.
Rozprawa Agnieszki Cybal-Michalskiej idealnie trafia w oczekiwania zarówno współczesnych władz resortu nauki i szkolnictwa wyższego, studentów, nauczycieli akademickich, jak i środowiska pracodawców, gdyż wdrażane od kilku lat zmiany w kształceniu młodzieży zostały wyraźnie ukierunkowane na procesy rynkowe. […] Pojęcie kariery przekształca się z wertykalnego na horyzontalne, obejmując swoim społecznym potencjałem i zobowiązaniem zarazem całą populację osób dorosłych wchodzących na rynek pracy. Jak pisze Autorka: „»Ruchoma perspektywa« młodzieży akademickiej w karierze oznacza rozwój jej kariery na drodze osobistego zaangażowania”. Odsłona różnych znaczeń tego fenomenu wprowadza czytelnika w świat wiedzy o istocie kariery w poszczególnych dyscyplinach naukowych. Niniejsza publikacja jest interdyscyplinarnym i erudycyjnie przygotowanym projektem badawczym, którego wyniki w warstwie teoretycznej i diagnostycznej stają się niezwykle ważne i cenne dla nauk o wychowaniu, w tym szczególnie dla andragogiki i pedagogiki szkoły wyższej. Bogactwo wykorzystanych źródeł wiedzy z nauk społecznych sprawia, że opracowanie ma w części teoretycznej charakter znaczących badań metateoretycznych, syntetyzujących dotychczasową wiedzę. W żadnej z dotychczasowych rozpraw na ten temat nie znajdziemy tak bogatych zasobów analityczno-syntetycznych wiedzy o interesującej badaczkę kategorii pojęciowej, jaką stała się dla niej kariera. Agnieszka Cybal-Michalska dokonała bardzo rzetelnej i interdyscyplinarnie zorientowanej kwerendy literatury, co istotnie wzbogaca naszą wiedzę o powyższym fenomenie. Szczególną wartość poznawczą mają wyniki przeprowadzonych przez autorkę badań wśród młodzieży akademickiej, gdyż dowodzą one nie tylko znakomitego warsztatu metodologicznego, lecz także sztuki prezentowania danych w sposób klarowny, wzbogacony również o schematy. Niezwykle trafnie odnosi je też do badań innych autorów, dzięki czemu zyskujemy dodatkową perspektywę porównawczą wiedzy o naszej młodzieży. Swobodnie przemieszcza się między wiedzą filozoficzną, socjologiczną a psychologiczną i pedagogiczną, nadając swoim analizom i interpretacjom nowy styl ich uprzystępnienia innym. [...] Rozprawa jest niezwykle bogata, wartościowa poznawczo, a to dlatego, że Autorka nie szukała ucieczki od analizy bogactwa danych, ale znakomicie wykorzystała metody analiz statystycznych, by wydobyć jak najwięcej wiedzy o młodzieży akademickiej i jej świadomości oraz aspiracjach (pro-)zawodowych. // Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74079 (1 egz.)
Czytelnia APT
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzież akademicka a kariera zawodowa / Agnieszka Cybal-Michalska. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza ''Impuls'', 2013. - 405 stron : ilustracje ; 25 cm.
Rozprawa Agnieszki Cybal-Michalskiej idealnie trafia w oczekiwania zarówno współczesnych władz resortu nauki i szkolnictwa wyższego, studentów, nauczycieli akademickich, jak i środowiska pracodawców, gdyż wdrażane od kilku lat zmiany w kształceniu młodzieży zostały wyraźnie ukierunkowane na procesy rynkowe. […] Pojęcie kariery przekształca się z wertykalnego na horyzontalne, obejmując swoim społecznym potencjałem i zobowiązaniem zarazem całą populację osób dorosłych wchodzących na rynek pracy. Jak pisze Autorka: „»Ruchoma perspektywa« młodzieży akademickiej w karierze oznacza rozwój jej kariery na drodze osobistego zaangażowania”. Odsłona różnych znaczeń tego fenomenu wprowadza czytelnika w świat wiedzy o istocie kariery w poszczególnych dyscyplinach naukowych. Niniejsza publikacja jest interdyscyplinarnym i erudycyjnie przygotowanym projektem badawczym, którego wyniki w warstwie teoretycznej i diagnostycznej stają się niezwykle ważne i cenne dla nauk o wychowaniu, w tym szczególnie dla andragogiki i pedagogiki szkoły wyższej. Bogactwo wykorzystanych źródeł wiedzy z nauk społecznych sprawia, że opracowanie ma w części teoretycznej charakter znaczących badań metateoretycznych, syntetyzujących dotychczasową wiedzę. W żadnej z dotychczasowych rozpraw na ten temat nie znajdziemy tak bogatych zasobów analityczno-syntetycznych wiedzy o interesującej badaczkę kategorii pojęciowej, jaką stała się dla niej kariera. Agnieszka Cybal-Michalska dokonała bardzo rzetelnej i interdyscyplinarnie zorientowanej kwerendy literatury, co istotnie wzbogaca naszą wiedzę o powyższym fenomenie. Szczególną wartość poznawczą mają wyniki przeprowadzonych przez autorkę badań wśród młodzieży akademickiej, gdyż dowodzą one nie tylko znakomitego warsztatu metodologicznego, lecz także sztuki prezentowania danych w sposób klarowny, wzbogacony również o schematy. Niezwykle trafnie odnosi je też do badań innych autorów, dzięki czemu zyskujemy dodatkową perspektywę porównawczą wiedzy o naszej młodzieży. Swobodnie przemieszcza się między wiedzą filozoficzną, socjologiczną a psychologiczną i pedagogiczną, nadając swoim analizom i interpretacjom nowy styl ich uprzystępnienia innym. [...] Rozprawa jest niezwykle bogata, wartościowa poznawczo, a to dlatego, że Autorka nie szukała ucieczki od analizy bogactwa danych, ale znakomicie wykorzystała metody analiz statystycznych, by wydobyć jak najwięcej wiedzy o młodzieży akademickiej i jej świadomości oraz aspiracjach (pro-)zawodowych. // Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia APT
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76893 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej